Sunday 14 October 2012

First time Birthday at UMT

Assalamualaikum semua...hah...ari ni ambe nok oyak(bagi tahu)  tentang pengalaman saya.. nak kata happy tu ada la gak..tp rase bersalah n berdosa pon ada..itu semua bukan salah ambe..

ceritanya macam ni..13.10..ialah ulang tahun kelahiran ambe...pada ari tu jugak ambe tukar pasword fb coz nak uji sejauh mane tahap setia kawan..last kul 12 malam nak masuk kul 14.10...hanya 2 orang jew yg ucapkan..terharu sangt..mamng dia orang kawan rapat la jugak...tp ambe dop salahkan mereka..ambe pon dop suko sambut benda ni..lebih baik berzikir n mendekatkan diri pada Allah swt...semakin hari umur kita meningkat namun begitu, kita juga tidak mahu hubungan kita dengan Allah semakin renggan...

selepas itu, hati ambe suko jugak la coz ingatkan sain/sair ambe dop buat jahat or buat bukan2..maklum la..ore luar dari negeri kelate ni mace2 ragam mereka sambut...penat melayan mereka sedangkan mereka semua tahu xtvt itu adalah tergolong dalam perbuatan pembaziran.....nak diceritan , mula2 kejadian ini ialah :

 sair ambe ajok ambe pi mandi kat pantai..best la gak...tp masa tu jugak ombak kuat n besar...nak mandi ke x...nak mandi kat orang dewasa cam dalam je air..so mandi la dekat kanak2...hahaha....duk lepak atas batu besar..tengok pemandangan...Subhanallah...indah sungguh alam ciptaan Allah...indah semuanya bagi orang yang tahu bersyukur dan beramal..selepas itu saya diarahkan oleh sair ambe tuk main dekat air x dalam...katanya bahaya..so saya ikut la...ingat sayang kat kite...tp ape.....zouup..air dicurahkan atas belakang saya...saya xperasan g..jalan jew..kejap....bau something la kat baju saya...hahaha..rupa2 nya bau gandum..waaa..apa lagi..lari la...so bermula lah detik kejar mengejar..bukan 1 yang kejar tp ramai...lari punya lari saya jugak terjatuh coz kaki sakit terpijak batu...saya terima pula 1 letupan telur di kepala..."paannn"  hahaha...tak terasa ape pon...so apa lagi saya kejar balik dia orng...sasaran saya pada sain ambe yang sihat tu...coz dio yang pengang ganadum..hahaha...akhir nya tumpas d tangan ambe..hahha..semua kena saya baling...just 2-3 orang jew saya biarkan...coz sakit kaki...hahah....tangan pon luka..tp xpe..apa2 pon best sangt...first time in my life...this also my experience at UMT ...hahaha...i love u all ....next year your turn lak,...wait n see...hahahha....apa2 pon all the best....k lah..nanti kongsi balik...k..Asslamualaikum....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...